ייעוץ למתמודדים במכרז

ECONART עוסקת בייעוץ למתמודדים במכרזים בענפים רבים. אנו מנתחים מכרזים בכלים מתחום תורת המשחקים ומייצרים יתרון אסטרטגי ללקוחותינו על פני המציעים האחרים, מה שמאפשר להם להגיש הצעות רווחיות עבורם, עם הסתברות גבוהה יותר לזכייה במכרז. ההתמחות שלנו בעיצוב מכרזים, מאפשרת לנו להבין בצורה עמוקה את הסיכונים הטמונים במכרזים, לנהל אותם ולהשתמש בחוקי המכרז לטובת לקוחותינו.
אנו משלבים את הידע שלנו בתורת המשחקים עם הניסיון שנצבר לבניית אסטרטגית הצעה וללוות את לקוחותינו להגשת הצעה אופטימאלית עבורם.

תהליך 5 השלבים לבניית הצעה אופטימאלית

תנאי הכרחי להצלחה במשחק הוא להבין את כללי המשחק. תוצאת המכרז תלויה במידה רבה בכללי המכרז וחשוב להבין כיצד פרמטרים שונים משפיעים על התוצאות. בשלב זה ניתן לזהות גורמי מפתח להצלחה במכרז אשר יכולים לסייע לגיבוש אסטרטגיה אופטימאלית. הייעוץ שלנו בשלב מוקדם, מאפשר, במידת הצורך, גם להשפיע על כללי המכרז על ידי פנייה לעורך המכרז במסגרת שאלות מציעים.

אנו מספקים כלים אנליטיים, אשר מאפשרים למציעים לנצל את האינפורמציה העומדת לרשותם לגבי מאפייני המכרז כדי לשפר את הצעתם, תוך שמירה על רווחיות גבוהה. בין אם מדובר במכרזים בהם קיימת דרישה למספר פריטים או מכרזים שבהם משולבות אמות מידה נוספות, כמו איכות וטיב השירות, אנו מחשבים את מבנה ההצעה האופטימלי על ידי שימוש בכלים מתמטיים מתאימים. אנו מעריכים את הסיכונים הגלומים באסטרטגיה הנבחרת ומגדרים אותם באמצעות מודלים מתאימים לניהול סיכונים.


כמה לא להציע?

לפני שניגשים לקביעת גובה ההצעה האופטימאלי כדאי לברר תחילה כמה לא להציע. אנו מבצעים הערכה וניתוח של שווי הזכייה במכרז ומזהים גורמי אי-וודאות כדי למנוע מלקוחותינו ליפול קורבן לקללת המנצח – זכייה בהפסד.

כדי לפתח אסטרטגיית הצעה טובה למכרז, אנו מערכים את הסביבה התחרותית באמצעות מתודולוגיה סדורה לביצוע מחקר שוק. כמו כן, אנו מנתחים את האינטראקציה בין המציעים במכרז מנקודת מבט של תורת המשחקים ויוצרים ניבוי לאופן התנהגות המציעים האחרים.
תורת המכרזים הוא תחום בתורת המשחקים המספק כלים רבי עוצמה לניבוי התנהגות מציעים במכרזים.


מכרזים מורכבים

מכרזים יכולים להיות סימולטאניים, כגון מכרזי מעטפות הנפתחות בו-זמנית, או דינאמיים, שם ההצעות מוגשות באופן סדרתי; המכרז עשוי להיות אחוד, עם זוכה אחד, או מפוצל, עם אפשרות למספר זוכים. אלו משחקים בעלי טבע שונה – האינפורמציה והפעולות האסטרטגיות העומדות לרשות השחקנים בכל אחד מהמקרים הן שונות מאוד, ומצריכות ניתוח מסוג אחר.

אנו משתמשים בכלים ממוחשבים המאפשרים הרצת מספר רב של תרחישים אפשריים באמצעות סימולציות ("מונטה קרלו") על מנת להעריך את הסיכונים הגלומים באסטרטגיות ההצעה השונות. שלב זה מאפשר לזהות ולשלוט בגורמי הסיכון ולהעריך את השפעתם, ומספק כלים תומכי החלטה לניהול ההתקשרות ביום שאחרי הזכייה במכרז.

בתום הניתוח שלנו, אנו מספקים ללקוחותינו "מערכת ניווט" הכוללת אינפורמציה מלאה לגבי התועלות והסיכונים הגלומים באסטרטגיות הצעה מרכזיות והתלות באופן שבו יתפתחו תרחישים שונים וסבירותם.
במכרזים דינאמיים, יש חשיבות לניתוח התפתחות ההצעות במהלך המכרז ולחילוץ אינפורמציה חשובה מהן. הצוות המיומן והמנוסה שלנו יכול להיות נוכח בהליך התיחור להבטחת תפעול חלק ומימוש אסטרטגיות ההצעה האופטימאליות.